Magyar Pszichológiatörténet
A lélektan oktatása a gimnáziumokban, 1868 és 1989 között
“Maga a pszichológia voltakép nem filozófia, hanem éppen olyan önálló, egyes tudomány, mint a fizika, csakhogy nem külső, testi, hanem belső, lelki folyamatokkal foglalkozik.” Éppen ezért szoros kapcsolatban áll a filozófiával, “midőn az a lelki élet természetére vonatkozó fölfogásra támaszkodik és az ismerés, a lét és az érték kérdéseit vizsgálja”.
A kiállításról
A kiállítás anyagát Szokolszky Ágnes állította össze, Tóth Enikő és Covic Anna témában végzett kutatómunkáját is beépítve.
A kiállításra történő hivatkozás: A kiállítás anyaga Müller Vanessa és Bárány István munkáján alapul: Müller Vanessa and Bárány István: A gimnáziumi lélektan oktatás 1867 és 1989 közötti történetének áttekintése.Rendszerváltozástól rendszerváltozásig. Impulzus – Szegedi Pszichológiai Tanulmányok (8) 1., 1-21.o. A kiállításra történő hivatkozás: Bárány István, Müller Vanessa, és Szokolszky Ágnes (2024). A pszichológia oktatása a gimnáziumokban, 1868 és 1989 között. Digitális kiállítás „A magyar pszichológia digitális múzeuma és archívuma” oldalon: https://www.pszichologiatortenet.hu/